Even voorstellen: Miranda de Kok

18 januari 2022

Miranda de Kok

Geboren, getogen en nog steeds woonachtig in Terneuzen. Sinds tientallen jaren werkzaam bij Dow in verschillende functies, waarvan de laatste 1,5 jaar als Teamleider van Customer Service.

Sinds eind 2019 draai ik mee met de fractievergadering, eerst om te kijken of de gemeenteraad wel iets voor mij zou zijn.

Het antwoord had ik al vrij snel, een volmondig JA.

Daarna heb ik de tijd gebruikt om te luisteren, te leren en al eens mee te discussiëren.

Inclusie en diversiteit zijn heel belangrijk, iedereen moet mee kunnen doen in onze samenleving en degenen die achterlopen moeten we net die extra hulp bieden zodat ze niet aan de zijlijn blijven staan.

Dit geldt voor alle gebieden in de samenleving; zorg, onderwijs maar ook, waar ik mij sterk voor wil maken, wonen en werken. Het moet voor iedereen goed wonen zijn in onze gemeente, afgestemd op draagkracht maar ook op de levensfase.

Wat werk betreft moeten we zorgen dat er niemand aan de zijlijn blijft staan, we moeten eraan werken om mensen uit de bijstand te halen en mensen met een arbeidsbeperking hun talenten laten gebruiken en ontwikkelen.

Ons verkiezingsprogramma is op deze 2 punten heel duidelijk.

Daarnaast heeft de binnenstad van Terneuzen, als echte Terneuzense, de speciale aandacht van mij.Te vaak ligt de focus op de negatieve punten, terwijl we juist een positieve kijk moeten hebben, willen we daadwerkelijk de woonomgeving, winkelomgeving en algehele beleving veranderen. We worden nooit een Middelburg, maar dat moeten we ook niet willen zijn, we moeten juist trots zijn op onze eigen stad en samenwerken aan een nog mooiere toekomst.