Ombudsteam

Met een actief ombudsteam wil de PvdA concreet iets kunnen beteken voor mensen die ondersteuning nodig hebben. Wie in de knel raakt door bezuinigingen, vastloopt in de regels of even door de bomen het bos niet meer ziet, kan terecht bij het ombudsteam van de Partij van de Arbeid in Terneuzen. De mensen van het team kunnen de weg wijzen.

Met allerlei vragen kunnen mensen bij het ombudsteam terecht. Bijvoorbeeld bij problemen met de huisbaas, woningcorporatie of het energiebedrijf, of vragen over hun uitkering of het aanvragen van thuishulp. De mensen van het ombudsteam verdiepen zich in de wet- en regelgeving van uw probleem en ze weten goed de weg naar de instanties. Hoe werkt het? Via een eenvoudig telefoontje of mailtje kan het team mensen op weg helpen of als het nodig is meer voor iemand betekenen. Zoals het maken van een afspraak bij een instantie of het schrijven van een bezwaarschrift. Samen houden ze de voortgang in de gaten. Ze zorgen ervoor dat de vraag op de juiste manier bij de juiste persoon van de juiste instantie terechtkomt.

Als het ombudsteam merkt dat een bepaald probleem vaak opduikt, of dat een regeling niet goed werkt, wordt het aangekaart, bijvoorbeeld via de gemeenteraadsfractie, de Statenfractie of aan de PvdA in de Tweede Kamer. Hulp van het ombudsteam is gratis en voor iedereen, ook voor niet-leden van de PvdA. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

In het ombudsteam staan vrijwilligers binnen én buiten de partij klaar om mensen te helpen met wat men soms ‘kleine problemen’ noemt. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken. Voor meerdere info kunt u contact opnemen met ons team, via Marion Lippens.